15.6 C
Ikaria
Σάββατο, 11 Μαΐου, 2024
- Advertisement -

Για τις προοπτικές της ελληνικής οικονομίας και για το κεντρικό δίλημμα των εκλογών

Δείτε επίσης

Δελτίο Τύπου Δ.Ε.Ε.Π. της Νέας Δημοκρατίας Νομού Σάμου (16/11/2022)

Η Ελλάδα χρειάζεται δύο πλήρεις θητείες μιας κυβέρνησης

Κυριάκος Μητσοτάκης στο διάλογο που είχε με τον Συνιδρυτή και Διευθύνοντα Σύμβουλο του Ομίλου AXIA Ventures Group, Γιώργο Λινάτσα:

  • Η Ελλάδα πλέον θεωρείται από πολλούς ως πυλώνας σταθερότητας και σημαντικών επενδυτικών ευκαιριών, σε μια εποχή που άλλες ευρωπαϊκές χώρες αντιμετωπίζουν σημαντικές προκλήσεις. Και πιστεύω ότι ήμασταν καλοί στο να αξιοποιήσουμε τα συστημικά συγκριτικά μας πλεονεκτήματα.
  • Είμαστε ήδη στον τέταρτο χρόνο της διακυβέρνησής μας. Θα έχουμε εκλογές το 2023, έχουμε ένα πολύ φιλόδοξο πρόγραμμα μεταρρυθμίσεων. Αν μη τι άλλο, έχουμε μάθει και από τα λάθη μας. Και είμαι πολύ αυστηρός με την ομάδα μου και τους υπουργούς μου, να κοιτάμε πάντα τι κάνουμε καλά, να κοιτάμε τι δεν έχουμε κάνει καλά. Επομένως, πιστεύω ότι στη δεύτερη θητεία μας θα εστιάσουμε ακόμα περισσότερο στην υλοποίηση μεταρρυθμίσεων. Και αν μη τι άλλο, η διάθεσή μας για μεταρρυθμίσεις είναι πολύ μεγαλύτερη τώρα.
  • Πάντα υποστήριζα ότι η Ελλάδα χρειάζεται δύο πλήρεις θητείες μιας κυβέρνησης για να την βάλει πραγματικά σε διαφορετική αναπτυξιακή τροχιά. Θεωρώ ότι έχουμε κάνει ένα σημαντικό κομμάτι της δουλειάς. Αλλά υπάρχουν τόσα πολλά που πρέπει να γίνουν. Πιστεύω ότι εάν μια κυβέρνηση παραμένει στην εξουσία για δύο θητείες, τότε είναι πολύ δύσκολο να αναιρέσει κανείς την πρόοδο που θα έχει πετύχει.
  • Υπάρχουν πολλά χρήματα που θα εισρεύσουν, ειδικά στην Ελλάδα, από το Ταμείο Ανάκαμψης και Ανθεκτικότητας (RRF) που θα βοηθήσουν να μετριαστεί το πλήγμα και να αποφύγουμε την ύφεση το 2023. Αν μη τι άλλο, πιστεύω ότι η ελληνική οικονομία θα ξεπεράσει σημαντικά, σε επιδόσεις, την οικονομία της Ευρωζώνης το 2023, ενώ ταυτόχρονα θα πρέπει να διασφαλίσουμε ότι θα καινοτομήσουμε σε πρωτοβουλίες δημόσιας πολιτικής ώστε να εξασφαλίσουμε χρήματα για τη στήριξη ευάλωτων επιχειρήσεων και νοικοκυριών.
  • Πιστεύω πως είμαστε μια καλή κυβέρνηση. Ο κόσμος μας εμπιστεύεται. Έχουμε κάνει λάθη αλλά ήμασταν ειλικρινείς καθώς τα παραδεχτήκαμε και προσπαθήσαμε να αναλάβουμε πρωτοβουλίες ως προς αυτά.
  • Η αντιπολίτευση δεν έχει αλλάξει καθόλου. Αν δει κανείς τον ΣΥΡΙΖΑ και τον κ. Τσίπρα σήμερα, λέει ακριβώς τα ίδια με αυτά που έλεγε το 2015. Είναι συγκλονιστικό ότι δεν έχουν μάθει τίποτα από την ήττα τους και ότι εξακολουθούν να συμπεριφέρονται με τον ίδιο αλαζονικό τρόπο.
  • Αυτό που συνέβη όσον αφορά την ψηφιακή επανάσταση στην Ελλάδα είναι, νομίζω, με όλα τα αντικειμενικά κριτήρια, εντυπωσιακό. Πρώτα απ’ όλα, όσον αφορά την αλληλεπίδραση μεταξύ των πολιτών και του κράτους, ήταν ένας πλήρης μετασχηματισμός. Ο ιστότοπός μας gov.gr άλλαξε πραγματικά τον τρόπο με τον οποίο οι επιχειρήσεις και οι πολίτες αλληλεπιδρούν με το κράτος.

Το κεντρικό δίλημμα των εκλογών

Κυριάκος Μητσοτάκης, μιλώντας στη συνεδρίαση της Πολιτικής Επιτροπής του κόμματος της Νέας Δημοκρατίας:

 

Το κεντρικό δίλημμα είναι σαφές: θα προχωρήσουμε μπροστά ή θα γυρίσουμε πίσω; Είναι ένα δίλημμα το οποίο οικοδομείται και από άλλα σημαντικά ερωτήματα:

  • Ποιο κόμμα τελικά σήμερα, σε αυτές τις συνθήκες μεγάλης πόλωσης την οποία εμείς ποτέ δεν επιδιώξαμε και ποτέ δεν προκαλέσαμε, μπορεί τελικά να ενώσει τους Έλληνες; Αυτό το οποίο και σήμερα ζητά ανάπτυξη για όλους και στηρίζει τους πιο αδύναμους συμπολίτες μας ή εκείνο που διαλαλεί ότι «τους τελειώνουμε ή μας τελειώνουν»;
  • Ποια Παράταξη απέδειξε ότι μπορεί να μειώνει φόρους, να ενισχύει το εισόδημα και να φέρνει νέες δουλειές; Η Νέα Δημοκρατία με το χειροπιαστό έργο ή ο ΣΥΡΙΖΑ με τις κλειστές τράπεζες, το αχρείαστο μνημόνιο και τα ατέλειωτα ψέματα;
  • Και ποιος είναι ικανός να διαχειρίζεται αποτελεσματικά τις κρίσεις, θωρακίζοντας, ταυτόχρονα, την Πατρίδα. Αναπτύσσοντας την οικονομία. Και στηρίζοντας, διαρκώς, την κοινωνία; Ο Κυριάκος Μητσοτάκης επικεφαλής Κυβέρνησης Νέας Δημοκρατίας ή ο Αλέξης Τσίπρας επικεφαλής Κυβέρνησης ΣΥΡΙΖΑ;

Σε αυτά θα απαντήσει, αύριο, στην κάλπη ο πολίτης. Έχοντας βιώσει δύο διαφορετικές τετραετίες και βλέποντας τη θέση της χώρας άλλοτε και σήμερα. Μπορεί να διακρίνει μία καλή Κυβέρνηση που κάνει και λάθη, από μία πραγματικά λάθος Κυβέρνηση. … Γι’ αυτό και είμαι σίγουρος πως οι Έλληνες στις επόμενες εκλογές θα απαντήσουν με μια ψήφο και με τρεις λέξεις: Σταθερότητα, Συνέχεια και Συνέπεια.

Οι πραγματικές διαστάσεις της υπόθεσης με τα κακόβουλα λογισμικά

  • Οι πραγματικές και αληθινές διαστάσεις της υπόθεσης είναι ότι αυτού του είδους τα κακόβουλα λογισμικά υπάρχουν σε όλη την Ευρώπη, υπάρχουν και στη χώρα μας. Κακόβουλα λογισμικά παρακολούθησης παρατηρήθηκαν πρώτη φορά στη χώρα μας το 2017-18.
  • Εκείνο που ξέρουμε είναι ότι καμιά ελληνική Αρχή ασφαλείας δεν τα διαθέτει και δεν τα χρησιμοποίησε ποτέ. Το είπαμε από την πρώτη στιγμή πεντακάθαρα. Η Ελληνική Πολιτεία, το Ελληνικό Κράτος δεν έχει κανενός είδους συναλλαγή με εταιρείες που παράγουν, εμπορεύονται, διακινούν αυτά τα λογισμικά και καμία ελληνική κρατική Αρχή ασφάλειας δεν τα έχει χρησιμοποιήσει. Οι έρευνες που έχουν γίνει μέχρι τώρα, το έχουν επιβεβαιώσει.
  • Ό,τι στοιχείο έρχεται στη δημοσιότητα για αυτό, για ενδεχόμενες εμπλοκές προσώπων, οφείλει η Δικαιοσύνη, που έχει ανοιχτή δικαστική έρευνα σε εξέλιξη, να το αξιολογήσει και να το ψάξει. Έτσι γίνεται στις Δημοκρατίες.  
  • Η Κυβέρνηση έχει από την πρώτη στιγμή τοποθετηθεί με σαφήνεια και με ειλικρίνεια. Το περιστατικό πρέπει να διερευνηθεί σε όλες του τις διαστάσεις και να μην μείνει καμία σκιά.
  • Αυτό που ξέρουμε για το Predator με τον κ. Ανδρουλάκη είναι ότι διαπίστωσε μία απόπειρα παραβίασης του κινητού του. Πήγε το κινητό του για έλεγχο και είδε ότι υπήρχε μία απόπειρα παραβίασης από το Predator, η οποία, όμως, σε καμία περίπτωση δεν προέρχεται από ελληνική Αρχή Ασφάλειας.
  • Δεν είναι η μοναδική περίπτωση αυτή παραβίασης ή απόπειρας παραβίασης με κακόβουλα λογισμικά τηλεφώνου πολιτικού. Υπήρχαν αντίστοιχα περιστατικά στην Ισπανία, στη Γαλλία, στην Πολωνία. Είναι μία απειλή με την οποία έχουν έρθει αντιμέτωπες πάρα πολλές ευρωπαϊκές χώρες. Κάποιοι θέλουν να το παρουσιάσουν σαν μια ελληνική ιδιαιτερότητα. Δεν είναι ελληνική ιδιαιτερότητα.
  • Η Κυβέρνηση αυτή τη στιγμή εμφανίζεται να είναι και αυτή θύμα όλης αυτής της υπόθεσης.
  • Η Κυβέρνηση ενεργεί με νομοθετικές διατάξεις, που θα αλλάξουν συνολικά το τοπίο, που θα βάλουν την Ελλάδα πρώτη χώρα στην Ευρώπη, στην οποία θα υπάρχει καθολική απαγόρευση χρήσης, εμπορίας, διακίνησης αυτού του κακόβουλου λογισμικού. Και μια σειρά άλλες διατάξεις που θα διαρθρώνουν διαχρονικές παθογένειες, ακόμα και στον τύπο των νόμιμων επισυνδέσεων. 
  • Ο Πρωθυπουργός από την πρώτη στιγμή βγήκε και είπε τα πράγματα με το όνομά τους. Πήρε αποφάσεις, απέδωσε ευθύνες, απομακρύνθηκαν άνθρωποι.

Η προσπάθεια όλη αυτή η υπόθεση να κυριαρχήσει μονοθεματικά, να αποδυναμώσει και να αποσταθεροποιήσει την Κυβέρνηση, έχει ανάμεσα στα άλλα και ένα στόχο, να αποπροσανατολίσει το ενδιαφέρον του κόσμου, τη μνήμη του από την κοσμογονία, που συντελείται στη χώρα τα τελευταία 3,5 χρόνια. Η κοσμογονία αυτή που γίνεται στη χώρα αφορά:

  • Τους συνταξιούχους, που παίρνουν τη σύνταξη τους, σήμερα, πολύ γρηγορότερα από ό,τι στο παρελθόν.
  • Την κοινωνία, που έμεινε όρθια την περίοδο της πανδημίας.  
  • Τους φοιτητές και τα Πανεπιστήμια, που θα μπορούν να συνεργάζονται με αντίστοιχα Ιδρύματα του εξωτερικού.
  • Την οικονομία, καθώς η χώρα μας είναι ένας ελκυστικός επενδυτικός προορισμός. Η χώρα έχει τις μεγαλύτερες, τις περισσότερες ξένες επενδύσεις από ποτέ.
  • Τον καθένα, που πληρώνει τον τρίτο χαμηλότερο λογαριασμό στην Ευρώπη στο ηλεκτρικό ρεύμα, εξαιτίας της πολιτικής της Κυβέρνησης.
  • Τις προσπάθειες για την ενεργειακή αυτονομία, καθώς η χώρα παράγει το 44% με ΑΠΕ και θα αυξηθεί περισσότερο. Αλλά και το γεγονός ότι ξεκινά σεισμικές έρευνες για το φυσικό αέριο.
  • 250.000 ανθρώπους, που μέσα σε αυτά τα χρόνια της κρίσης βρήκαν δουλειά και έχουν εισόδημα, μισθό. 

Σε δημόσια διαβούλευση το σχέδιο νόμου για τη διαδικασία άρσης του απορρήτου των επικοινωνιών

Σε δημόσια ηλεκτρονική διαβούλευση τέθηκε το σχέδιο νόμου υπό τον τίτλο: «Διαδικασία άρσης του απορρήτου των επικοινωνιών, κυβερνοασφάλεια και προστασία προσωπικών δεδομένων πολιτών». Το σχέδιο νόμου αναρτήθηκε στο opengov.gr, με τη διαβούλευση να ολοκληρώνεται στις 22 Νοεμβρίου 2022.

  • Σκοπός του σχεδίου νόμου, όπως αναφέρεται στο πρώτο κεφάλαιο, είναι:
    • η θωράκιση και ο εκσυγχρονισμός της διαδικασίας άρσης του απορρήτου των επικοινωνιών σύμφωνα με το δεύτερο εδάφιο της παρ. 1 του άρθρου 19 του Συντάγματος,
    • η βελτιστοποίηση της δράσης της Εθνικής Υπηρεσίας Πληροφοριών,
    • η προστασία του απορρήτου των επικοινωνιών από λογισμικά παρακολούθησης,
    • η οργανική και λειτουργική αναβάθμιση του επιπέδου κυβερνοασφάλειας στη χώρα, και
    • η αποτελεσματικότερη προστασία των φυσικών προσώπων έναντι της επεξεργασίας δεδομένων προσωπικού χαρακτήρα.
  • Αντικείμενο του νόμου είναι:
    • η εξαντλητική ρύθμιση της διαδικασίας άρσης του απορρήτου των επικοινωνιών,
    • η αναδιάρθρωση της Εθνικής Υπηρεσίας Πληροφοριών,
    • ο ποινικός κολασμός της εμπορίας, κατοχής και χρήσης απαγορευμένων λογισμικών παρακολούθησης,
    • η σύσταση και λειτουργία Επιτροπής Συντονισμού για θέματα Κυβερνοασφάλειας, και
    • η τροποποίηση των εθνικών ρυθμίσεων ενσωμάτωσης στην εθνική έννομη τάξη της Οδηγίας (ΕΕ) 2016/680 του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου και του Συμβουλίου για την προστασία των φυσικών προσώπων έναντι της επεξεργασίας δεδομένων προσωπικού χαρακτήρα από αρμόδιες αρχές για τους σκοπούς της πρόληψης, διερεύνησης, ανίχνευσης ή δίωξης ποινικών αδικημάτων ή της εκτέλεσης ποινικών κυρώσεων και για την ελεύθερη κυκλοφορία των δεδομένων αυτών.
  • Η διαδικασία άρσης απορρήτου πολιτικού προσώπου
    • Όπως προκύπτει από το σχέδιο νόμου, αίτηση για άρση απορρήτου για λόγους εθνικής ασφάλειας μπορεί να ζητήσει μόνο η ΕΥΠ και η Αντιτρομοκρατική Υπηρεσία (Διεύθυνση Αντιμετώπισης Ειδικών Εγκλημάτων Βίας της Ελληνικής Αστυνομίας, «ΔΑΕΕΒ»). Η διαδικασία άρσης απορρήτου προβλέπει τα εξής: Αίτηση της ΕΥΠ ή της Αντιτρομοκρατικής, κρίση εσωτερικού εισαγγελέα στην οικεία υπηρεσία και απόφαση αντιεισαγγελέα του Αρείου Πάγου.
    • Παράλληλα, τίθεται με το νομοσχέδιο ένα τριπλό φίλτρο εγγυήσεων για την άρση απορρήτου: α) τη διαδικασία επισπεύδει μόνο η ΕΥΠ, β) θα πρέπει να δώσει άδεια ο Πρόεδρος της Βουλής πριν την διπλή εισαγγελική κρίση και γ) το αίτημα για την άρση οφείλει να στηρίζεται σε συγκεκριμένα στοιχεία που καθιστούν άμεση και εξαιρετικά πιθανή τη διακινδύνευση της εθνικής ασφάλειας.
    • Με το νομοσχέδιο προτείνεται η ενημέρωση του προσώπου το οποίο υπέστη την άρση απορρήτου για λόγους εθνικής ασφάλειας υπό την προϋπόθεση ότι δεν διακυβεύεται ο σκοπός για τον οποίο διατάχθηκε η άρση και μετά την πάροδο 3 ετών από την παύση της.
  • Ποινές για εμπορία και κατοχή παράνομου λογισμικού

Με τις προτεινόμενες διατάξεις επανέρχεται το κακούργημα για τη χρήση παράνομων λογισμικών και συσκευών και το πλημμέλημα της εμπορίας και κατοχής με ποινή 1-5 έτη. 

Ο Πρόεδρος της  Δ.Ε.Ε.Π. ΝΔ Σάμου

Ευάγγελος Καπλαντζής

- Advertisement -spot_img

More articles

Subscribe
Notify of
guest

0 Comments
Inline Feedbacks
View all comments
- Advertisement -spot_img

Latest article

- Advertisement -spot_img